Bergvid ex Miscellanea: mudanças entre as edições
Sem resumo de edição |
|||
Linha 87: | Linha 87: | ||
== Familiar/Animal Companion == | == Familiar/Animal Companion == | ||
Nenhum. | |||
== Talismã == | == Talismã == | ||
Nenhum. | |||
== Laboratório == | == Laboratório == | ||
Linha 142: | Linha 121: | ||
__NOTOC__ | __NOTOC__ | ||
[[Category:Magi]] [[Category: | [[Category:Magi]] [[Category:ExMiscellanea]] |
Edição das 08h17min de 9 de setembro de 2012
Bergvid ex Miscellanea | |
---|---|
![]() | |
Born in | 1194 |
Parens | [[]] |
Covenant | Cinereo Calvariam |
Played by | Pedro |
Race/Nacionality | Slavic |
Domus Magna | ? |
Primus | ? |
Confidence | 1 (3) |
Age | 26 |
Warping | 0[0] |
Information | |
Characteristics | Int +3, Per +0, Str +3, Sta +6, Pre -1, Com -3, Dex +1, Qik +1 |
Virtues | The Gift, Hermetic Magus, Giant Blood, Berserk, Educated, Free Study, Great Stamina x2, Improved Characteristics, Puissant Corpus, Puissant Mentem, Skilled Parens, Tough, Warrior |
Flaws | Blatant Gift, Enemies, Driven, Incomprehensible, Social Handcap (Bad Tempered), Weird Magic, Wrathful. |
Abilities |
Native Language: Cirilic 5 (Expansive Vocabulary) Dead Language: Latin 4 (Hermetic Vocabulary) Athletics 2 (Running) Brawl 2 (Dodging) Survival 2 (Forest) Concentration 3 (Spell Concentration) Magic Theory 4 (Inventing Spells) Craft 2 (Woodwork) Craft 2 (Blacksmith) Single Weapon 5 (Axe/Heater Shield) Great Weapon 3 (Pole Axe) Bow 1 (Composite Bow) Parma Magica 1 (Ignem Protection) Order of Odin Lore 1 (History) Chirurgy 1 (Bind Wounds) Artes Liberales 1 (Ceremonial Magic) Philosophy 2 (Ritual Magic) Penetration 3 (Mentem) Ride 1 (Battle). |
Personality Traits |
Angry +3 Brave +3 Warmonger +1 |
Arts |
Techniques Creo 4 Intellego 1 Muto 4 Perdo 5 Rego 6 Forms Animal 0 Aquam 0 Auram 0 Corpus 7 Herbam 0 Ignem 0 Imaginem 0 Mentem 7 Terram 6 Vim 6 |
Early Life
Rivkah Katlein nasceu em Rouen na França e vem de uma família de mercantes judeus. Desde bebê já mostrava estranhesa graças ao seu Blatant Gift. Nos seus primeiros anos de vida, seus pais não sabiam como lidar com isso, nenhuma outra criança ficava perto dela - nem mesmo seus 6 irmãos. Eles não conseguiam ajuda para cuidar da criança e não entendiam o que havia de errado com ela. Certo dia, um tio distante que pertencia a um grupo de magos kabbalistas, fez uma visita a família e este sabia porque Rivkah era uma criança diferente. Ele explicou para os pais que ela tinha um dom especial e que ele gostaria de levá-la para treinar na escola dele. Até então, seus pais não compreendiam muito bem a natureza das atividades do tio, mas aceitaram imediatamente a proposta. Eles não sabiam o que fazer com Rivkah e o tio era muito influente na comunidade, essa seria a única chance de Rivkah já que nunca seria integrada na sociedade. Com 4 anos, Rivkah foi morar com o tio e outros kabbalistas ainda sem entender muito bem o que era o Kabbalah e o que significava seu dom.
Após alguns meses, o grupo de Kabbalah do tio foi atacado por um grupo da Ordem de Hermes e todos os kabbalistas foram mortos. Rivkah estava sozinha na casa do tio, próximo ao local e foi encontrada por um dos integrandes do grupo, Adolpho ex Bjornaer, Magus itinerante que mais tarde tornou-se seu parens. Adolpho tinha um segredo: ele também era de origem judaica e salvou Rivkah levando-a com ele e cuidando dela como sua própria filha. Adolpho manteve todas as tradições religiosas na educação de Rivkah e isso se tornou parte da vida dela.
Training

Rivkah foi educada e treinada por Adolpho ex Bjornaer e viveu em florestas, longe das cidades, desde os 5 anos de idade. Esse contato com a natureza ajudou a desenvolver suas habilidades, em especial seu Heartbeast - qual se transforma em uma Águia Real (Golden Eagle).
blablabalbalba trololololololololo lalalalalalala
Cinereo Calvariam
No Covenant
Magias
Wizard's Sigil: TBD
![]() ![]() |
The Call to Slumber (Rego Mentem Lv 10) +22 Range: Voice Duration: Mom Target: Ind The target becomes sleepy and falls asleep within a few seconds. (Base 4, +2 Voice) |
---|
![]() ![]() |
The Dance (Rego Corpus Lv 15) +22 Range: Per Duration: Conc Target: Ind The caster battle movements become more precise and fluid. For every level of magnitude above the casting requirement, her rolls on Martial Arts ability receive a +1 modifier. (Base 10, +1 Conc) |
---|
![]() ![]() |
The Uncanny Vigor (Perdo Terram Lv 10) +17 Range: Touch Duration: Diam Target: Ind The caster enchants his body to make it an epic demonstration of a battle stalwart. Every strike that manages to hit him (therefore, passes through his Defense Total) causes the weapon, if made of metal, to deteriorate just as the blow is delivered. The attack and damage is still applied normally, but the weapon becomes useless after it, due to breaking or losing its sharpness (similar to “Rusted Decay of Ten-Score Years”, ArM5:p155). (Base 2, +1 Touch, +1 Diam, +2 Metal) |
---|
![]() ![]() |
Minor Magical Blockade (Perdo Vim Lv 20) +17 Range: Voice Duration: Diam Target: Ind The maga decreases the outflow of magic from a specific target. She reduces the casting total by 5 for all magic cast by the target for the Duration of the spell. (Base 4, +2 Voice, +1 Diam) |
---|
![]() ![]() |
Channel the Essence (Rego Vim Lv 15) +18 Range: Touch Duration: Mom Target: Ind Transfers the raw vis present in a physical object to another, both in Touch range to the caster, without the need of a laboratory. (Base 10, +1 Touch) |
---|
![]() ![]() |
Invisible Hand of the Thief (Rego Terram Lv 20) +18 Range: Sight Duration: Mom Target: Ind The caster selects a metal item or a gemstone and teleports it instantly to a sack, pouch or his closed hand (whichever the material fits) she is holding. The spell does not work if the item is worn, held or touched by anyone but the caster, or if it is a living thing. The maga must know exactly what and where the object is, and obviously have it in her sight. (Base 3, +3 Sight, +2 Metal/Gemstone) |
---|
![]() ![]() |
Purification of the Festering Wounds (Creo Corpus Lv 20) +20 Range: Touch Duration: Moon Target: Ind The target gains +9 bonus to Recovery rolls to recover from injuries or diseases, as long as he has been under the influence of this spell for the whole of the recovery interval. The recovery interval is counted from the time that the spell is cast, any previous time is ignored. (Base 4, +1 Touch, +3 Moon) |
---|
![]() ![]() |
One Large Step (Rego Corpus Lv 15) +22 Range: Per Duration: Mom Target: Ind By concentrating, the caster manages to transport herself up to 50 paces from her current position. (Base 15) |
---|
![]() ![]() |
Ripping the Human Flesh (Perdo Corpus Lv 20) +21 Range: Voice Duration: Mom Target: Ind Upon the casting of this spell, the target suffers a major laceration on his flesh, possibly reaching some internal organs. The bleeding is profuse, visually affecting the faint of heart. It causes a Medium Wound. (Base 10, Voice +2) |
---|
Familiar/Animal Companion
Nenhum.
Talismã
Nenhum.
Laboratório
Lab Total
Vis Extraction
Vis Limit
Longevity Ritual
Reputations
Combat
Certamen
Objetivos/Planos
Registro de Estações
- Spring 1220: Ida até o terreno do Covenant.
|